het is al weer een maand - Reisverslag uit Gympie, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu het is al weer een maand - Reisverslag uit Gympie, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu

het is al weer een maand

Door: margreet

Blijf op de hoogte en volg margreet

07 Juli 2008 | Australië, Gympie

Hallo iedereen.

Zo het is al weer even gelden dat ik een berichtje heb achter gelaten dus moet ik maar wat aan doen.

Ben gelukkig helemaal beter, heeft een hele tijd geduurd maar dan is het gelukkig ook weg en natuurlijk met de hulp van de antibictica.

Aangezien ik beter ben is het tijd om door te gaan naar de volgende werk plek te gaan.
Het was wel moeilijk om afscheid te nemen van deze mensen zijn erg aardig.
Ze hebben me afgezet in gympie om de bus naar brisbane te halen.
In brisbane de trein naar het vliegveld gepakt en daar heb ik helaas de hele nacht moeten door brengen omdat er nergens een plekje was om te blijven.
De volgende ochtend naar de gate gelopen om het vliegtuig te bekijken helaas voor mij was het een vliegtuigje met 2 propelors en plaats voor 12 mensen in totaal o help vind dit maar niks.
Maar het vliegen viel me best mee.

In windorah werden we op gehaald door de eigenaars om naar de boerderij te gaan.
Windorah was al in de middel of nower, maar de boerderij was meer dan ander half uur van het dorpje vandaan.
o help.....
Eerste indruk van het terein was giga groot.
Die dag ook gelijk al het papier werk gedaan, ze waren wel erg streng met allerei regels, moesten meer dan een meter bij de deur van de jongens vandaan blijven en andersom ook erg raar maar goed.
Het hele terrein rond gelopen om alles te bekijken.
We hebben de dag er na gekeken hoe we komen rijden alleen vonden ze het leuk om ons paarden te geven waar van ze wisten de ze nooit deden wat de rijder wou erg frustreren, mocht ook een andere dier proberen en die probeerde me er af te werken maar die lol wou ik hem niet geven.
In het weekend was iedereen vrij maar iedereen was bijna allemaal alleen op hun kamer.
We hebben ook een wedstrijd gedaan om olie vatte race wel lollig.
De rest van het weekend was erg saai en alleen.
Ik ben naar die boerderij gegaan omdat het 90 % paarden rijden was en met het vee werken was en 10% andere dingen.
Maar helaas bleek er niks van waar te zijn.
Heb eerste dag de hele dag in een auto gezeten om naar alle water bakken na te lopen of beter gezegt na te rijden wat dat terrein was in totaal meer dan een miljoen hectaren dus groot.
De rest van de dagen daar zijn we alleen maar met de hekken bezig geweest en dat was heel zwaar en de eigenaars haar man was echt niet aardig als ik niet snel genoeg was begon hij gelijk te schreeuwen en te mopperen dat de jongens sneller waren.
(wacht even is niet gek ben een meisje en die dingen die hij wou waren super zwaar dus had het moeilijk om het snel te doen)
Van af die dag begon ik me niet op mijn gemak te voelen.
Een van de andere dingen waar door ik me daar niet gelukkig voelde was dat er geen internet was en een telefoon met kuren.
Oke er was internet maar niet voor het personeel en voelde me erg afgesloten van de buiten wereld.
De dag er na was die man nog erger en dat was het dan ook voor mij.
wil niet snel opgeven maar was daar dood ongelukkig.
Heb die avond ook gezegt dat ik ga, ze heeft me geholpen om een lift te krijgen van windorah naar longreach.
Dit was voor die man nog een rede om nog lelijker te gaan doen.
Zal maar niet schrijven wat ik allemaal naar mijn hoofd heb geslinger gekregen.
Ben weg gebracht naar windorah waar ik een nacht geslapen heb in een super lekker bed.
Ben op gehaald en naar longreach gebracht een rit van meer dan 3 uur saaaaaaiiiiiiii.
Ik heb in longreach ook een kamer moeten nemen omdat we nog al laat daar waren.
Volgende ochtend gelijk een bus geregelt.
De bus rit van daar naar brisbane was meer dan 18 uur zitten maar miss kan ik onderweg slapen.
Maar helaas was er een vrouw die npg al vors was die naast me moest zitten dus zij 1 en een half stoel en ik een halve stoel en ze wou geen rekening houden met mij (zucht)
In brisbane gezellig met een vriend ontbijt gehaald en weer terug naar het bus station om weer door te reizen naar de tranings boerderij mocht gelukkig terug komen tot ik weer ander werk heb.
In de bus heb ik 2 Nederlandse jongens ontmoet en heb de hele weg met ze gepraat en lol gehad.
Wel erg raar om na een maand alleen maar engels in eens weer nederlands te praten maar wel goed.
Zo ben denk ik weer bij geschreven en ben weer op een plek waar ik het leuk vind.
Ga dus nu weer opzoek naar een plek die ik wel leuk vind.

Zo iedereen is weer op de hoogte van alles wat hier gaande is en hoop snel weer wat van iedereen te horen.
dikke kus aan iedereen.
doeidoei

margreet

  • 07 Juli 2008 - 06:55

    MMMM:

    Hoi Meis
    Het is maar goed dat ik niet alles weet wat er gaande was. Mijn complimenten je heb je er aardig uit gered. Dat lange reizen lijkt mij 3x niks. Wat zijn wij dan verwend in Nederland(en maar klagen)Het voordeel daar lijkt me dat het tempo daar veel gemoedelijker is en minder stress vol, behalve dan op die boerderij.Hoop dat je nu weer een betere tijd te gemoed gaat.
    Knuffel Thea.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 07 Juli 2008 - 07:42

    Inge:

    Wat een verhalen weer!
    We hopen dat je nu op een plek komt waar je je beter op je gemak voelt.
    Geniet ervan en veel liefs.
    Emiel, Inge en Aniek

  • 07 Juli 2008 - 08:46

    Tjalina:

    zo margreet, wat een avontuur weer. Gelukkig is alles goed afgelopen en heb je de goede beslissing genomen. Hopelijk vind je gauw wat anders

  • 07 Juli 2008 - 09:31

    Karin:

    Tjee, je moest wel wat van de man slikken hé? Wat is dat land giga groot! Goede beslissing dat je weer terug bent gegaan, hoop voor je dat je nu een leukere plek zal vinden. Liefs van Karin

  • 07 Juli 2008 - 09:45

    Tineke:

    Hoi Margreet, een maand is idd erg snel voorbij gegaan, maar je hebt ook ontzettend veel meegemaakt en gezien. Leuke en minder leuke gebeurtenissen. Je komt in ieder geval voor jezelf op en zo ga je het wel redden. Zal duimen dat je snel een fijne stek vindt. Ik blijf je volgen. Heb genoten van alle foto's. Liefs, Tineke

  • 07 Juli 2008 - 09:48

    Diew:

    Hej meis!
    Wat dapper dat je gewoon je eigen gevoel hebt gevolgd en gegaan bent. Niemand heeft het recht om jou een rotgevoel te bezorgen, onthoudt dat!

    Ik hoop dat je nu naar een leuke plek kan, met leuke mensen en leuk werk :)

    Ik vind het geweldig om je verhalen te lezen! Sinds Thailand zit ik ook sterk na te denken over reizen.

    Zet 'm op! Jij hebt je nog nooit laten kisten, dus houdt dat vol!

    Dikke kus Diew

  • 07 Juli 2008 - 10:22

    Marian:

    Hoi Margreet,
    goed dat je bent vertrokken! Je niet gek laten maken, daar heeft niemand wat aan. Ik hoop dat je vlug een nieuwe leuke werkplek vindt.
    Succes en groeten van Marian

  • 07 Juli 2008 - 11:14

    Vivienne:

    hey margreet!!

    wat een gedoe op die boerderij , maar goed van je dat je weg bent weggegaan.
    je vind vast wel weer wat anders leuks!

    xxx

  • 07 Juli 2008 - 13:29

    Fred En Irka:

    Hoi margreet,

    Poe wat heb je weer een hoop meegemaakt!! Maar je hebt gelijk dat je bij die mensen bent weggegaan. Inderdaad heeft niemand het recht om een ander de huid vol te schelden en daarmee ongelukkig te maken. Prima reaktie van je om je spullen te pakken en weg te gaan. Hoop dat je volgende adres wel leuk is. Groetjes vanuit een wat druilerig Almere, Fred en Irka

  • 07 Juli 2008 - 14:27

    Marijke:

    hai Margreet!
    Wat een lekker lang verhaal zeg! Daar ben je wel even voor gaan zitten, neem ik aan. Heerlijk om te lezen. En wat een ervaringen allemaal. Duim voor je dat je een leuke plek gaat vinden om verder te werken.

  • 07 Juli 2008 - 15:08

    Lars:

    hey kanjer goed van je dat je weg bent gegaan daaro, wat een eikels zeg! Neem lekker de tijd om de rest van je reis te plannen en laat je niet gek maken, no worries!!! Succes en ik spreek je snel!!! dikke X van mij

  • 07 Juli 2008 - 17:25

    Ab En Janny, Tarzan:

    Margreet
    We hebben genoten van je [in]spannende verhalen. Go`h, wij hadden een heel ander beeld van Australie:aardige mensen en een mooie natuur.In ieder geval heb je veel bijgeleerd, altijd handig om in Almere een tractor te besturen, of een groot hek er omheen te zetten!!!! Die hondjes, ras vlooiendoes,die zijn wel schattig, stieren ontmannen is andere koek.Je engelse vocabulaire zal enorm uitgebreid zijn met al die scheldwoorden.Je hebt je grenzen verlegd en wij hopen dat er nu leukere ervaringen op je pad komen. Gelukkig is je gezondheid weer op peil en dat is het belangrijkste.
    Wij zijn weer terug van drie weken vakantie in Frankrijk, we hebben o.a. in de hoge Pyreneen gewandeld,wat flink afzien is (vrijwillig), maar het was de moeite waard, we hebben zelfs marmotten gezien.Een derde van Nederland is nu op vakantie. een derde werkt en de rest kijkt Tour de France (een hele goeie Australier erbij).Veel liefs en groeten van ons.

  • 07 Juli 2008 - 18:32

    Manon:

    Hoihoi
    Jammer dat het ni zo leuk was op die farm, goed dat je er weg bent gegaan. Als ik die vent ooooooooit tegenkom :)....Nee hoor :), maar hoop dat je snel iets leukers vindt en dat je je dan wat minder afgesloten voelt of dat het daar in ieder geval een stukkie leuker is! Hier trouwens alles goed, heeft lekker geregend hier vandaag :)
    x manon x

  • 08 Juli 2008 - 20:57

    Arjan:

    Hoi Margreet

    tjeempie heej , wat een verhaal zeg .
    maar mooi dat je terug kon en je nu weer wat op je gemak voelt .
    op naar de volgende zou ik zeggen ( ben zeer benieuwd )
    zo zie je maar weer , ook down under , heeft een muntje een dove en een glimmende kant .

    groetjes en nog veel plezier , arjan

  • 09 Juli 2008 - 20:40

    Frits:

    Hoi Margreet!

    Uit jouw verhaal maak ik wel op dat je tegen een stootje kunt...goed zo!
    Maar erg prettig is het gedrag van deze man niet.
    Gelukkig zijn er nog een boel andere aardige mensen, niet?
    Je zit daar toch niet het gehel jaar....?
    Groetjes van Elly en Frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

margreet

Hallo iedereen. Bij deze ook een waar ben jij punt nu van mij. Nu kan iedereen met mij mee lezen wat ik doe en wat ik beleef op mijn avontuur in Australian. Reacties zijn altijd welkom en ook wat jullie mee maken. Groetjes Margreet.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 30184

Voorgaande reizen:

04 Mei 2010 - 06 Juni 2010

een maandje ozzie

31 Mei 2008 - 31 Mei 2009

Mijn eerste reis

29 Maart 2011 - 30 November -0001

Ik blijf nog even in Ozzie

Landen bezocht: