Nog maar 2 weken. - Reisverslag uit Sydney, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken. - Reisverslag uit Sydney, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken.

Door: margreet

Blijf op de hoogte en volg margreet

15 Mei 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal.

Deze keer is het bericht wat sneller na de laatste.
Ik beschrijf nu gewoon per week anders word het aan het einde van de week zo'n kluif om zo veel te schrijven.

Zo waar waren we ook al weer gebleven ik geloof dat we bij een camping aan gekomen waar op vrijdag.
Nu was ik helemaal vergeten dat we die dag naar de ginger factory waren geweest.
Deze fabriek verwerkt dus gember zoals wij het kennen.
Er waren daar veel dingen te doen, er was om het terrein heen een treinbaan waar elke 15 min een treintje langs ging en die dan uitleg gaf over de geschiedenis van het gember en ook van het dorpje wat er om heen lag Yandina.
Dit was een grappige rid.
Na het treintje zijn we door gelopen naar de Gember rondleiding waar ze lieten zien hoe alles werkte en werk behandelt.
En dat was erg indruk wekkent om te zien hoeveel gember er verwerkt werd in die fabriek.
Aan het einde van de rondleiding werde er vier hapjes voor gezet met gember, nu persoonlijk vind ik gember niet te eten.
Maar na de uitleg en wat ik gezien had en ook mams gingen we het toch proberen.
(even korte uitleg, de gember die bij ons in de winkel ligt met harde schil is oude gember. De gember die hun gebruiken komt zonder die harde schil de grond uit en heet niet zo'n fele en scherpe smaak)
En moet toe geven dat de hapjes die ze gemaakt haden erg lekken waren.
1: ananas met gember saus.
2: rice creker met filadelfia met sweetchill gember saus.
3: mini gehakt balletje met alleen die sweetchill saus.
4: gemberkoekje met filadelfia met gember saus.
Na deze lekker dingen wat rond getut en winkeltjes kijken, we hadden ook nog een boottocht gemaakt wat erg leek op een atractie in de efteling.
Waar je dan rond de wereld reist, dit hadden ze hier ook maar dan met de gingerbrood man.
Zo dat was ik vergeten te schrijven.

Zaterdag: We zijn in de ochtent vertroken naar underwater wereld.
Waar we de hele dag lekker hebben kunnen rond kijken.
We hebben een rondleiding achter de schremen kunnen doen wat erg interesant om te zien welke dieren ze daar opvangen en verzorgt.
Veel gezien en gedaan die dag en aan het einde hebben een ijsje gegeten waar we de rest van de dag op hebben kunnen teren.
Weer terug naar de camoing in forste glen waar we nog steeds waren.

Zonderdag: We waren dicht bij de dierentuin van steve urwin dus daar moesten we ook maar even een kijkje gaan nemen want had veel goede dingen gehoort er over en het opvang werk wat hun deden voor de wild life van Australia.
Dus daar heen en gaan rond kijken, er waren zeer veel krokodile, kangaroe's en walabie's.
We zijn ook naar de krokodile show geweest wat erg intersant was.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het beter had verwacht.
Misschien zelfs groter en meer info over wat voor andere werk ze binnen de diertuin deden.
En er waren veel winkels die hun producten verkochten heel comerseel dus.
Nu dit was dus een mindere dag vond ik zelf.

Maandag: We zijn vandaag dan toch eindelijk verder richting Sydney gereden, we zijn net buiten Brisbane ook bij een dierentuin wezen kijken.
En deze was veel persoonlijker en kleiner.
Ik heb een baby krok en koala geaait hihi.
Verder om Brisbane gereden en een Camping gevonden.
Helaas was deze pal naast de snel weg waar we dus echt niet blij mee waren maar goed is maar een nacht.

Dinsdag: Door gereden naar de dichts bij zijnde camping en deze zag er goed uit in een woon gebied.
Wat boodschapen gedaan en terug naar het terrein.
Stoelen en tafel buiten want het is mooi weer.
Komt er een vliegtuig toch over zeilen vrij dicht bij.
Dus mams en ik beide van o nee he.
We zijn ook maar 1 nacht gebleven was niet fijn.

Woensdag: Zijn van een groente en fruit boerderij gegaan waar we een rondleiding gehad hebben en uitleg over alle bomen en fruit en groente.
We hadden ook een boot tocht en een klein mini trein ritje hihi.
Aan het einden hadden we ook een fruit proef, waar de meest heerlijke stukken fruit lagen om te proeven.hihi.
Na heerlijk gegeten te hebben door gereden en een toeristise route door bergen genomen erg mooi.
De camping waar we nu zijn is er mooi ligt aan zee Balina.
Hier blijven we denk ik wel even.

Donderdag: We houden een rust dag alleen wat boodschapen gedaan en lekker aan het lezen geweest.
Natuurlijk naar Zee gelopen en uit waaien.

Vrijdag: We zijn naar het macadimine kasteel geweest leek intersant was een uitvergrote kinderboerderij.
Oeps, was leuk hoor maar rit er naar toe was beetje lang.
En s'avonds fich & chips gegeten heerlijk.

Zo iedereen weer wat te lezen ik ben moe van het schrijven dus tot te volgende keer.

Dikke kus margreet

• 15 Mei 2009 - 11:23

Sjoukje:

he daar geniet er maar lekker van met zijn twee en we vinden het erg leuk om het te lezen.
    Het is bij ons ook net een dieren tuin morgen gaan de pups van manousch weg en onze Ashley heeft een nest van 10 pups gekregen dus er lopen nu 23 honden bij ons.

Erik en Sjoukje

• 15 Mei 2009 - 11:28

Marian:

Jeetje, wat zien jullie veel! Nog twee weken, het gaat vlug.

Gisteren is mijn kleindochter geboren: Lucia! Alles gaat nu goed. Ingeborg is na de bevalling erg gaan bloeden en is daarom voor een nacht opgenomen. Nu is ze thuis. Lucia weegt 4300 gram!!!!!!!!!!!

Liefs, Marian

• 16 Mei 2009 - 10:00

Diewertje:

Hej dames!

Fantastisch wat jullie allemaal meemaken! Jullie zullen een hoop bij te praten hebben na zo'n lange tijd. Geniet er nog even van, voor je het weet sta je weer met je beide benen op Nederlandse bodem.

xx

• 16 Mei 2009 - 13:31

Manon:

hello!
    geniet er nog van de laatste twee weekjes! leuk aan het rondtouren daar? hier alles goed!
    x manon x

• 17 Mei 2009 - 07:04

Fred En Irka:

hallo dames!!

Wat zien jullie veel daar zeg!! Lekker samen genieten, en natuurlijk bijpraten. Leuk die verhalen over alles wat jullie zien. Kijk nu al uit naar eht volgende verslag. Groetjes, fred en irka

• 18 Mei 2009 - 09:21

Tante Els:

Dag Ladies, leuk dat jullie het thuisfront zo op de hoogte houden van de reis, dus de tijd vinden om alles te schrijven. Geniet nog maar extra. En verheug je ook op de thuiskomst. Ik wens je alvast een goede reis verder en hoor nog wel iets later. Groetjes
    Tante Els

• 18 Mei 2009 - 20:01

Erik&henriette:

Lieve Thea en Margreet, leuk om een stukje van jullie ervaring mee te maken. Geniet tot het laatste moment! En dan en goede thuisreis en tot ziens.