De rest van mijn boerderij verhaal - Reisverslag uit Gympie, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu De rest van mijn boerderij verhaal - Reisverslag uit Gympie, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu

De rest van mijn boerderij verhaal

Door: margreet

Blijf op de hoogte en volg margreet

18 Juni 2008 | Australië, Gympie

Hallo allemaal.

Ik ben nu al meer dan een week op deze trainings boerderij van joe.
Zou eigenlijk vandaag door gaan naar mijn nieuwe baan maar aangezien ik op dit moment ziek ben mag ik niet vliegen.
De rest van de week dat ik hier met mijn groep was hebben we nog meer mee geholpen op de boerderij.
We hebben in een andere deel van joe's landerijen een hek geplaatst om een andere groep koeien te vangen om ze te brand merken en te casteren het hek zetten was niet zo'n probleem maar veel onkruid weg halen was een andere verhaal.
Ze hebben ons ook leren moter rijden maar dat is toch echt iets wat ik niet durf en dood eng vind (weet dat je alles moet proberen maar dit was niks voor mij).
heb in mijn eerste stuk over de boerderij ook verteld dat we een hek werk hebben moeten zetten in de grond we hebbenn er ook 1 uit de grond moeten halen en dan gaat er een partij scheld woorden door je hoofd na al dat harde werk om er die vervloekte palen de grond in te krijgen.
gelukkig deden ze dit met de tractor.
na al die dagen hard werken was het tijd voor de rest van mijn groep om in te pakken en naar hun nieuwe adres te gaan alleen ik en een andere meisje dat blijft tot haar tijd er op zit om terug te gaan naar huis waren wij de enige samen met joe om de dingen te doen.
gelukkig is dat in het weekend niet zo veel.
Hebben het vee 1 keek de weg op en af laten lopen en dat was het.
De rest van het weekend hebben we met zu'n 3 op de bank gelegen op dat we ziek waren.
film kijken en alles warm houden.
Zijn 1 x de deur uit geweest om dat 1 van de buren een koe had die een prolaps had die gehecht moest worden.
Was geen leuk gezicht maar ze moest geholpen worden.
De nieuwe groep mensen waar ik nu mee in huis woon zijn een beetje raar maar goed.
ben nu ook verhuist naar de slaap kamer van joe en het andere meisje dat hier is.
samen hebben we de grootste lol.
we hoeven ook niet zo hard te werken aangezien we nog steeds ziek zijn.
heb nu wel antbiotica gehaald bij een dokter want ik was het goed zat.
Mag ook niks doen van de moeder van joe ze heeft zelfs gedreigt dat ik anders moest verhuisen naar haar huis zo dat ze in de gaten kan houden dat ik niks doen.
zo ziek ben ik niet KUG KUG hatjoe.
zo het zit er weer even op voor vandaag.
ik hoor het allemaal wel weer van jullie.

doeidoei
Dikke kus en knuffel voor iedreen.
margreet

  • 18 Juni 2008 - 06:35

    MMMM:

    Hoi Meis
    Zo nu ben ik eens een keertje de eerste. Ja maar uit zieken en dan gauw verder naar je volgende stek. Fijn dat de boerderijmoeder je zo goed in de gaten houdt.
    Ik begin nu wel erg nieuwschierig te worden naar je andere foto's.
    Hoop dat dit ook gauw lukt. Tot de volgende keer.
    Dikke knuffel,
    Thea

  • 18 Juni 2008 - 07:09

    Karin:

    Hai Margreet,
    Ja dat motorrijden is eng! Ik begreep al dat je zieligies ziek bent. In iedergeval wel een prettig idee dat er iemand over je "waakt" Wanneer je terug komt zal je wel een paar stevige spierballen hebben gekregen, je moet behoorlijk zwaar werk verzetten! Ziek lekker uit zodat je voor je volgende baan er weer helemaal bovenop bent.
    Liefs van Karin

  • 18 Juni 2008 - 11:50

    Inge:

    Hoi Margaretha,

    Vervelend dat je je zo ziekjes voelt.
    Hoop dat je snel opknapt en weer verder kan.
    Hier gaat alles lekker Aniek loopt al het heel huis door! Echt gaaf!

    Veel liefs en tot mails...

    Emiel, Inge en Aniek

  • 18 Juni 2008 - 13:41

    Fred En Irka:

    Hoi Margreet,
    Vervelend dat je ziek bent, maar wel fijn dat de boerderijmoeder (zoals jouw moeder zo leuk zegt) je goed in de gaten houdt. Goed dat je anti biotica gehaald hebt anders blijft het door zeuren. Dat je geen motor durft te rijden is niet zo raar hoor. Die dingen zijn knijter groot en dat ben jij dus niet. Zie dat dan maar eens in de hand te houden. Erg leuk om je berichtjes te lezen. Groetjes en goed uitzieken deze keer, Fred en Irka

  • 18 Juni 2008 - 14:28

    Marian Schaap:

    Hoi Margreet,

    slechte timing om ziek te worden! Je moet je maar even laten vertroetelen door de moeder van Joe.
    Waar ga je hierna naar toe? Je beleeft wel wat zo.

    Beterschap!
    Groetjes, Marian

  • 18 Juni 2008 - 20:47

    Jennifer:

    Hey meis

    Alweer een beetje beter?
    Echt supergaaf dat je vee heb gedreven, lijkt mij ook supercool.
    Wel hard werken.
    Ben trots op je, mis je wel hoor, maar ben nog steeds blij voor je dat je dit kan meemaken.
    Lieverd maak er wat van en hoop dat je gauw een leuk baantje vind.

    Dikke x Jennifer
    (groetjes van Shaun)

  • 22 Juni 2008 - 19:26

    Rita Roelofs:

    Hoi Margreet,

    Wat ontzettend leuk dat je tussen de beesten in Australia zit, maar wat balen dat je nu ziek bent. Je hebt alweer een boel beleefd zo te lezen en er is daar natuurlijk nog veel meer te zien en te beleven.Hoe is het met de kangeroes en buffels op de weg? Pas op voor ongelukken he. Maar ik geloof dat die boerderijmoeder wel goed op je let. Ik meen dat je ergens ten westen van Brisbane in het rode hart zit. Ik ga je site eens goed bekijken en dan reageer ik weer.
    Voor nu heel veel goeds.
    Vanaf 28 juni zit ik 4 weken in Namibia, dus als je en tijd niet s van mij leest is het normaal.
    Dit is trowuwens voor het eerst dat ik dit doe en ik heb niet elke dag mijn computer aan.
    Groetjes, Rita

  • 25 Juni 2008 - 11:55

    Diew:

    Hej Margreet! Wat gaaf dat je al zoveel verhalen geschreven hebt! Wij zijn weer terug vanuit Thailand, waar het geweldig was! Leuk om te lezen wat je allemaal doet! Ik hoop dat je je weer beter voelt, want ziek zijn stond niet op het lijstje van dingen die je wilde doen op reis.. Hou ons op de hoogte!

    xxx Diew

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

margreet

Hallo iedereen. Bij deze ook een waar ben jij punt nu van mij. Nu kan iedereen met mij mee lezen wat ik doe en wat ik beleef op mijn avontuur in Australian. Reacties zijn altijd welkom en ook wat jullie mee maken. Groetjes Margreet.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 30196

Voorgaande reizen:

04 Mei 2010 - 06 Juni 2010

een maandje ozzie

31 Mei 2008 - 31 Mei 2009

Mijn eerste reis

29 Maart 2011 - 30 November -0001

Ik blijf nog even in Ozzie

Landen bezocht: