Nog maar 1 weken. - Reisverslag uit Sydney, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu Nog maar 1 weken. - Reisverslag uit Sydney, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 weken.

Door: margreet

Blijf op de hoogte en volg margreet

24 Mei 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal.

Weer een berichtje van mij hier aan het andere einde van de wereld.
Er is hier al weer een week voorbij en er is weer van alles gebeurt.

Zaterdag.
Na onze laatste nacht in Ballina te hebben door gebracht moetsen we dan toch echt weer verder hoe lekker deze camping ook was.
Wij zijn onder weg gegaan naar Nimbim (wat ook wel bekent staat als hippie dorpje) en werd aan gereden om daar heen te gaan en te kijken hoe het daar was.
De rit er naar toe was op zich al heel erg mooi, maar wel erg vermoeiend heuvel op heuvel af, berg op berg af en me een scherpe bochten die ze er in hadden gemaakt.
Bij het dorpje Nimbin een parkeer plaats zoek is al op zich een hele taak, maar veel moeilijk doen toch een plekje kunnen bemachtigen.
Dus wij daar gaan rond kijken en op zoek naar leuke koopjes.
Maar moet zeggen dat er toch veel hippie’s zijn blijven steken in de goeden oude tijd zonder verder te leven daar.
Was heel leuk maar zou geen plaats zijn waar ik me campertje fijn zou willen neer zetten.
Na daar de hele middag te hebben rond gelopen en nog een ijsje gegeten voor we weer op pad gingen.
De weg terug was dus ook weer erg vermoeite om te rijden, na een best lange en vermoeide rit zijn we de aangekomen in Yamba.
Deze camping zag er goed uit maar hebben niet veel daar na mee gedaan veel te moe om ook nog maar rond te kijken.
Heb wel me erg vermaakt met een stel mieren, had wat chips kruimels over en dat had ik op de grond gegooit voor de vogels.
Maar de mieren gingen er mee aan de sleep en was erg vasinerend om naar die diertjes te kijken wat ze allemaal aan het doen zijn en hoe ze het doen.
Na avond eten nog speletje gedaan en me bed maar weer op gemaakt.

Zondag.
Na een goede nacht slapen alles weer bij elkaar gepakt en weer op weg gegaan, dit rit van Yamba naar emerals beach was 2 en een half uur miss meer.
Camping zag er goed uit maar wel een beetje drukjes, in het dorp even wat boodschapen gedaan moet ook gebeuren.
Op de camping ik weer begonnen om een boek te lezen, mams ging zelf even naar het strand kijken.
Half uur kwam mams weer terug en ze was nat tot haar boven benen een van de golven was toch iets hoger en sneller dan zij dacht.
Maar na te verkleden ben ik ook maar mee gegaan naar het strand even wandelen, lagen hele mooie stenen die lekken allemaal gepolijst.
Ik op de camping keuken onz avond eten gemaakt heel simpel pasta uit een zakje en melk en boter er bij en kan nog even koken en klaar.
De avonde worden bij ons nu gevult met lezen van boeken, speletje rumiecup of een speletje op pc of Nintendo DS.
En aan het einde van de dag moet het bed dan weer op gemaakt gaan worden , is fijn als het klaar is maar het doen is een andere zaak.

Maandag.
Na de ochtend sesie van in pakken en ontbijten zijn we er weer klaar voor om naar de volgende plaats toe te reizen.
Nambucca heads was de eerst volgende op de kaart dus weer de weg op en op zoek naar het plaatjes.
Was een niet al te langer rit gelukkig, was een heel mooi plaatsje aan de kust, hopelijk trekt het slecht weer wel een beetje over want dat is toch niks.
Na de camping te hebben rond gekeken zijn we het dorpje in gegaan om daar even rond te kijken, ze hadden erg leuke winkeltjes en ze hadden een deel van het looppad het zee patronen in gelegt erg mooi en heb er ook foto’s van genomen.
Ik zelf had een blad gevonden over de sims een favo spel van mij.
We zijn later de middag toch opzoek gegaan hier na want het weer voorspelde me weinig goeds en anders zou ik te hard door mijn boeken heen gaan.
Helaas konden we het niet vinden dat word dus morgen, we hadden besloten om nog een nacht op deze camping te blijven staan.
Avond eten bestond heerlijk simpel uit soep en brood.

Dinsdag.
Nu we vandaag niet van de camping af hoefte konden we lekker rustig aan doen in de ochtend.
We plannen gemaakt en een ritje gemaakt naar een van de steden die dicht bij lag, was een hele rit en dit had ik best onderschat.
Na winkel te hebben rond gekeken en wat boodschapen te hebben gedaan heb ik de sims 2 weten te vinden erg leuk.
Onderweg naar huis hebben lekker ongezond kfc gegeten en dat was zo lekker.
Wij hoefde dus even niet meer te eten.
Weer terug op de camping heb ik mijn nieuwe speeltje op mijn pc gezet en er mee gaan prutsen, het rot weer was onder tussen ook al begonen.
De rest van de dag is er dus weing gebeurt.Oeps.

Woensdag.
Alles weer in gepakt en afscheid genomen van deze camping was erg fijn.
Vandaag gaan we verder door rijden naar Port macquarie, ligt niet zo ver van deze camping af dus dat is weer mooi mee genomen.
De stad was goed te vinden en de camping lag er midde in wel langs het water.
Na even te hebben rond gekeken zijn we maar wat gaan rond wandelen langs het water en door de stad.
Op de camper een kop thee gemaakt en over het avond eten na gedacht, we hadden besloten om de avond lekker uit eten te gaan.
We zijn naar hug’s breat gegaan een bekent restaurant in OZ, waar ze werelde bekend staan om hun over heerlijke biefstukken, dus die moetsen we maar eens gaan testen.
En moet zeggen er is geen woord van gelogen vind ik echt ze zijn heerlijk, en we hebben er heerlijk van genoten.
Helaas was het de weg terug lopen naar de camping een ramp wat her begon te regen en dat was niet te zuinig.
We waren dus redelijk verzopen toe weer bij de camping aan kwamen.
Die nacht was het erg veel renen en ook veel onweer, mams heeft goed kunnen slapen maar voor mij was het toch echt een ander verhaal wat ik lig minder dan 40 cm inder het dak en dan klinken die druppels toch heel dicht bij, heb van elende maar een boek uit gelezen.

Donderdag.
Na een vrij korte nacht hebben we de spullen in gepakt en zijn we maar weer op weg op gegaan in de hoop dat we uit dit honde weer komen.
We rijden door maar mannings point zag er op de kaart goed uit en de afstand viel dacht ik ook wel mee.
Helaas vergiste me ik in beide, de afstand was heel erg om en het plaatjes zelf was bijna uit gestorven, op de camping dus opzoek gegaan maar een beschutten plaats om uit de wind te staan dit was nog een hele opgaven.
Later nog even door het dorpje heen gelopen en rond gekeken, vond er heel weinig aan.
Dus bij de camper mijn boek er maar weer uit gehaald en maar weer gaan verder lezen, in de camper een maaltje klaar gemaakt en de rest van de avond door gebracht speletjes doen.
Heb ook halve avond buiten rond gelopen om normaal berijk te krijgen met mijn telefoon om Scott maar weer eens te bellen.
Heb die avond in bed een film liggen kijken ander lezen we te hard door de boeken heen die we hebben.

Vrijdag.
Het noodweer neemt iets af maar toch niet echt veel, weer door weer en wind gerenden naar een camping in forster-tuncurry.
Helaas had ik niet goed op de kaart gekeken en waren we er langs gereden op weg naar forster-tuncurry, dus we hadden even een zeer gefrustreerde bui.
Maar uit eindelijk hadden we een camping in de plaats gevonden die niet te duur was en ook er best goed uit zag.
Er was daar in de buurt ook een bios dus hebben hadden besloten van wegen het rot weer om een film te gaan kijken Night at the musuem 2 een comedie.
Was erg grappig om te zien en erg DROG.
Mensen die binnen kort naar de film gaan ice egs 3 en harry potter komt weer uit.
Als mensen zin hebben gaan we wel als ik terug komen samen of zo.
We hebben die avond niet veel gegeten na al die popcorn die we hadden gegeten daar zo.
Ik heb de halve avond met pc gespeelt en mams met eigen speletje.

Zo ik denk dat we het wel weer even weten allemaal, volgende week gaat het het laatste verhaal worden van mijn reis hier.
En dan moet ik afschied gaan nemen van een land waar ik van ben gaan houden op vele manieren en heb veel nieuwe mensen en vrienden leren kennen, maar ook moet ik afscheid nemen van de familie Mooney die als een deel van mijn familie geworden is en nog van veel meer.
Zo tot de volgende keer dan maar weer.

Dikke kus margreet.

  • 24 Mei 2009 - 09:11

    José:

    Hoi lieve Margreet,

    Tsjonge, wat gaat de tijd snel! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier de laatste week. Dikke knuf voor je moeder!

    liefs, José

  • 24 Mei 2009 - 10:40

    Arjan:

    heej hoi margreet

    het lijkt wel een dagboek :-)
    leuk dat je zo in je laatste maand aldaar nog zoveel nieuwe dingen in het land aan het doen bent .
    let wel op bij thuiskomst he' !!
    wij hier in holland rijden rechts , hihihi

    geniet nog zolang het kan
    tot gauw weer

    liefs & knuffel , arjan

  • 24 Mei 2009 - 17:24

    Tineke:

    Hoi Margreet en Thea, na het sms-je van vanochtend is dit een heel uitgebreid reisverslag en ben ik weer helemaal op de hoogte. Ik heb ervan genoten, jullie maken heel wat mee. Wens jullie nog een heel gezellige week. Afscheid nemen is best moeilijk, maar bedenk dat in Nederland de zon op jullie wacht en een heleboel vrienden die blij zijn jullie weer gezond en wel terug te zien. Liefs, Tineke

  • 26 Mei 2009 - 10:19

    Fred En Irka:

    hoi dames,

    jammer dat het weer wat tegenzit, maar ja, daar kan niemand iets aan veranderen. Gewoon blijven genieten van de laatste dagen dat jullie daar nog hebben en dan begint het leventje in nederland weer. Het jaar is echt omgevlogen. Zo nemen we nog afscheid van je en zo kom je over een weekje al weer terug. Geniet nog maar even. Tot gauw, Fred en Irka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

margreet

Hallo iedereen. Bij deze ook een waar ben jij punt nu van mij. Nu kan iedereen met mij mee lezen wat ik doe en wat ik beleef op mijn avontuur in Australian. Reacties zijn altijd welkom en ook wat jullie mee maken. Groetjes Margreet.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 30179

Voorgaande reizen:

04 Mei 2010 - 06 Juni 2010

een maandje ozzie

31 Mei 2008 - 31 Mei 2009

Mijn eerste reis

29 Maart 2011 - 30 November -0001

Ik blijf nog even in Ozzie

Landen bezocht: