De reis is over. - Reisverslag uit Sydney, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu De reis is over. - Reisverslag uit Sydney, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu

De reis is over.

Door: margreet

Blijf op de hoogte en volg margreet

29 Mei 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal.

Dit zal denk ik waarschijnlijk 1 van de laatste verhalen worden die ik internet zet, aangezien ik al weer met een dag terug naar Nederland terug vlieg.
De tijd is heel erg hard voorbij gegaan zo als iedereen vind, zo ga ik weg uit Nederland en zondag ben ik al weer terug.
Bij deze gaat mijn laatste week weer beschreven worden.

Zaterdag.
Vandaag zijn we door gereden naar port stevens waar een plaatjes was lemmon tree, erg leuk leek me dat.
Maar bij aankomst bleek het een hele saai camping te zijn en er geen winkels in de buurt waren.
We hebben ons die dag lekker bezig gehouden met lezen een spelletjes spelen.

Zondag.
Vandaag vertreken we naar de laatste camping voor we Sydney dan toch echt in rijden, was wel een hele klus om er te komen en de camping te kunnen was weer zeker een ander verhaal.
De camping zelf zag er heel goed uit, douche en wc zagen er heel goed uit.
We stonden mooi op een hoekje mams rond wezeg kijken terwijl ikke bij de camper ben gaan zitten lezen, de rit naar deze camping was best vermoeiend aan de gezien de weg aan sloot op Sydney en het heel veel drukker werd.
De avond was er al vrij snel en heb de schrik van mijn leven gehad, ik dacht wat voor grote rat loopt daar nou over het gras een dus ik er heen om te kijken wat het is.
Beleek het een posum te zijn vrij leuk diertje om te zien en dat vond hij ook van mij, maar hij kos toch maar voor hazen pad toen hij me blijkbaar niet geschrik als avond maal vond.
Later die avond rende hij weer langs mijn voeten en daar schrok ik toch wel even van, verwacht je niet als je met je slaapkop naar de wc gaat dat er een zwarte schim langs schieten en practies over je blote voeten heen rent.

Maandag.
Aan gezien we zo dicht bij Sydney waren hebben we de bus maar marlina (zo iets????) gepakt en hebben we de boot over gepakt naar Sydney.
Mams heeft heerlijk genoten van deze boot toch ik vond het toch wat frisjes.
Daar in de haven aan gekomen vond ik het hoog nodig voor een maaltje en mams wou een kop koffie, zij lekker capation en appel gebakt en ikke cola met een heerlijk pasta gerecht met sinazie en een heerlijke room kaas daar in hmmmmmmmmm.
Na wat enegie er in gestopt te hebben moesten we het er ook maar weer af lopen he, eerst riching die hele grote brug gelopen die dapper beklommen werd door mensen (gestoort maar goed).
Na de brug goed te hebben bekeken en de foto’s gemaakt te hebben zijn we maar weer door gelopen naar het opera huis ook weer heel inderduk wekkent om te zien hoe ze ook zo iets hebben kunnen maken.
Na veel gelopen te hebben toch maar weer terug naar de boot gegaan om weer terug te gaan naar de camping.
Het was al redelijk laat nog wat gegeten en voor de laatste keer het bed moeten op maken en dat was zo’s lekker gevoel dat we dat niet meer hoefde te doen.

Dinsdag.
Vandaag rijden we door Sydney in om de bus af te leveren en naar ons hotel te gaan, de rit was zeer onspannent voor mij want moest me best consenteren op waar ik heen moest en al het druk verkeer om me heen.
Maar rustig 60 blijven rijden met de gedacht met zo’n bus staat er heel groot op de achter kant met neon licht TOERIST.
Maar uit eindelijk hotel gevonden zag er prachtig uit mams met bagage er uit gegooit en in-tjecen, ik moest nog op zoek naar de af lever plek voor deze bus.
Na tijdje zoeken gevonden en dat ding afgeleverd en naar hotel gewandelt, 30 min wandelen was lekker maar heb Syndey niet gemist met al het drukke verkeer. Bha.
Bij hotel mams op gezocht en op zoek gegaan naar wat eten en de rest van de dag lekker niksen op de hotel kamer.
Avond eten bestond uit pizza heerlijk.

Woensdag.
Vandaag waren de plannen om naar de tarango Zoo te gaan was gister mooi weer, dat was dus vandaag verdwenen helaas.
Met de trein naar de boten en naar de Zoo gevaren, we hebben er de hele dag heerlijk rond gelopen en dieren bekeken, maar na veel heuvel op en af waren mams en ik best gaar.
De terug naar de boot en met de trein weer terug naar het hotel.
We hebben beide genoten van een heerlijk zee banket.

Donderdag.
Vandaag opzoek naar leukke koopjes, we zijn bij een overdekte markt geweest en hebben onze ogen uit gekeken zo veel leuken dingen daar.
Na ons vergaapt te hebben aan alles zijn we door gegaan naar het museum over Australia, en dat was zo mooi en waren zo veel dingen te zien, helaas eigen foto toestel deed het niet dus driftig met mams foto toestel aan de gaan gegaan.
We hebben die dag ook zo veel weer gelopen en zijn ook weer heel moe naar hotel terug gekeert.
We hebben beide nasi gegeten en dat was zo lekker maar heeeeeeellllllllllll erg pittig oeps.
Na het eten bezig gegaan met tassen in pakken zo dat we al redelijk klaar zijn met dat soort dingen.

Vrijdag.
Zo laatste dag in Sydney wel raar hoor, na ontbijt hebben we schoen gepakt en zijn we Sydney in gegaan want moet nog een lees boek hebben voor vlieg reis.
Boek gevonden en zijn we in Darling haber gaan kijken en hebben we de boot terug gepakt naar de hoofd haven.
Nog wat rond getut en dan met trein naar hotel, we houden het vroeg want we hebben nog zo veel voor de boeg.
Tassen doen en laatste dingen recht zetten, dingen opladen en uit rusten op bed met boek of spelletje doen.
Avond eten en dan maar douche een laatste spullen in tassen proppen.
En laatste verhaal voor iedereen schrijven.

Zo iedereen hoop dat jullie genoten hebben van al mijn avonturen en misschien soms minderen dingen maar dat hoort er toch ook bij.
Iedereen gaat natuurlijk mijn foto’s zien zo dra ik ze in geplakt heb en dan komen er nog wel veel meer verhalen bij.

Aanstaande zondag 31 mei kom ik als het goed is om 09:10 am aan op schiphol.
Dan lekker naar huis en alles uitpakken en weer bij komen van alles wat er dan weer voor de deur staat.

Zo geniet van dit verhaal.
Dikke kus margreet.

  • 29 Mei 2009 - 15:00

    Sjoukje:

    we wensen jullie een goede terug reis en hier schijnt het zonnetje

    groetjes Erik en Sjoukje

  • 29 Mei 2009 - 18:35

    Tineke:

    We hebben genoten van jullie verhalen en avonturen. Zal het zeker gaan missen. Een heel goede terugreis en fijn dat jullie gauw weer gezond en wel terug zijn in een zomers Nederland.
    Liefs, Wim en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

margreet

Hallo iedereen. Bij deze ook een waar ben jij punt nu van mij. Nu kan iedereen met mij mee lezen wat ik doe en wat ik beleef op mijn avontuur in Australian. Reacties zijn altijd welkom en ook wat jullie mee maken. Groetjes Margreet.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 30174

Voorgaande reizen:

04 Mei 2010 - 06 Juni 2010

een maandje ozzie

31 Mei 2008 - 31 Mei 2009

Mijn eerste reis

29 Maart 2011 - 30 November -0001

Ik blijf nog even in Ozzie

Landen bezocht: