Ben op een polo farm beland. - Reisverslag uit Forbes, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu Ben op een polo farm beland. - Reisverslag uit Forbes, Australië van margreet zijlstra - WaarBenJij.nu

Ben op een polo farm beland.

Door: margreet

Blijf op de hoogte en volg margreet

22 Juli 2008 | Australië, Forbes

Hallo iedereen.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb.
Maar in vergelijking met de week hier voor is het veel beter.

Heb weer ander half week op de boerderij van joe door gebracht en heb het weer reuse naar mijn zin gehad daar.
Heb ook weer lekker mee gewerkt met de nieuwe groepen, veel lol gemaakt, maar ook weer hard gewerkt.

Die week heb ik voor namalijk een jong paard mogen rijden om hem oefening te geven met alleen op stap gaan.
Vond hij niet echt leuk omdat hij gewent was om altijd samen met een groep te gaan en dan in eens alleen op stap mooi niet.
Dat was ook de redden dat ik hem moest rijden old joe vindt dat ik goed kan paard rijden.
Dus mag ik ook op een paard rijden die niet altijd even aardig voor hun rijders zijn of te wel ze proberen je eraf te gooien, niet al te aardig.
Dit was met een meisje gebeurt toen ik op de andere boerderij was.
Deze rit was erg leuk en heeft me ook geprobeer er af te gooien helaas voor hem werkt dat bij mij niet.
Van af die dag heb ik hem bijna elke dag wel een keer gereden.

De rest van de tijd heb ik daar lekker door gebracht met joe en annkatrin, weekend daar zijn altijd erg lekker beetje tv kijken en uitrusten voor de volgende week.

Heb ook weer een baan aanbod gekregen, werken als een groom op een polo farm waar ze polo paarden fokken, was erg nieuwe schierig en heb de baan dus ook aan genomen.

De nieuwe groep was oke maar weer erg stil en op hun zelf, maakt mij niet uit moet toch voorbereiden om weer te verhuizen naar mijn nieuwe werk plek.

Afscheid was weer lastig maar weet dat ik daar ten alle tijden terug mag komen en lekker mag mee werken op de boerderij daar.

De reis naar mijn nieuwe plek heeft meer dan 18 uur geduurt was ik niet zo blij mee begon om 3 uur in de ochtent en om 10 uur sávonds was ik er dan eidenelijk.
Maar was beter voorbereid heb een kussen en een deken voor in de bus gekocht kan ik teminste comfortable reizen en zo.
Had wat problemen met mijn tas heb er een bij moeten kopen haat schoenen nemen te veel ruimte in mijn tas in beslag.
Gelukkig ging deze reis voor mij erg snel en had niemand naast me.
In forbes (mijn nieuwe woon plaats voor de eerst komende tijd) ben ik op gehaald door Chantal mijn nieuwe huisgenoot.
Na aankomst ben ik ook gelijk mijn bed in gedoken om alles weer bij te slapen en moet de zaterdag gewoon om 8 uur bedje uit (uitslapen voor mij dus) om mee te helpen met de paarden.
Dat houd in dat je alle groepen paarden na kijkt en naloopt op verwonding, de groep merrie’s die drachtig zijn krijgen als enige bijvoeding.
We moeten ook voor de dieren zorgen die ziek zijn of zich zelf verwond hebben.
Dat houd in verband verwissen de dieren medicijn geven.
Moet ook injectie’s geven vind ik niet zo erg Chantal vind het niks dus moet ik het doen.
Tijdens dat ik bezig was met een injectie geven kwam mijn baas even om het hoekje kijken om te zien hoe het ging niet leuk als je je consentreerd op het paard.
Maar hele aardig man en was onder de indruk dat ik al gelijk alles deed wat hij wou (de vorige meiden weigerde namelijk om de paarden een injectie te geven) hihihi.
Zaterdag en zondag zijn altijd erg rustig en mogen ook s’middags lekker niksen.
Zo zien de weekend er voor mijn uit heerlijk.
Helaas de tweede dag troffe we op onze controle ronden 1 van de jonge paarden aan met verwonden aan alle 4 haar benen.
2 diepen snij wonden en de rest allemaal schaaf wonden niet leuk om te zien.
Na haar naar de ziekboeg gebracht te hebben al haar wonden schoon gemaakt en ontsmet, 1 van de snij wonden konden we met verband doen.
De andere was vrij diep (moest me vinger er in steken om uit te vinden hoe diep het precies was leuk) die moest open blijven omdat het niet te verbinden was.
Maar al om al Ben de eigennaar was te vreden hoe het er na de verzorging uit zag.
Zo dat is wat ik in de weekende moet doen morgen begint de rest.
Over het weer is niet erg leuk is ijskoud en het regent doet me denken aan Nederland hihihi.
Zo het echte werk gaat nu dan eindelijk beginnen, nu ja moest eerst een berg papieren met Ben door werken.
Na meer dan 2 uur daar mee geworsteld te hebben, gingen we naar de jongen paarden om 3 er van te rijden en zo kon Ben gelijk zien wat ik kon en zo.
Kreeg een groot paard voor de kiezen 1 van 1.80 hoog slik.
Paarden opgezadelt en ik er op klimmen (mag ik een ladder) we gingen te paard een aantal andere paarden naar een andere wei verplatsen.
Na een tijd galoppeerde Ben weg en niet veel later Chantal dus ik er lekker achter aan.
Ben was onder de indruk van hoe ik reed(ikke apetrots).
Wij de wei klaar maken voor de merrie's Chantal en ik moesten ze tegen houden als ze de verkeerde kant op gingen. OKE
En wat dedem ze stome tuthoolaas de verkeerde kant op gaan.
Dus wij proberen voor ze te komen en weer te stoppen (deze dames hadden besloten dit in rengalop te doen)
en mijn paard besloot om door te slaan en niet meer te luistern.
En ging er dus gezellig in rengalop achter aan (ben blij dat ik weet hoe ik moet rijden) kon hoog en laag springen en zijn hoofd tot op zijn kont vouwen hij wou niet stoppen voor me.
Gelukkig heb ik hem practis tegen een hek aan moeten rijden voor hij wou stoppen en de merrie's gingen er van door.
Hij was best in paniek en merkt dat ik een hart heb (slik).
Ben en Chantal mij in halen en Ben gelijk ben je oke ik ja hoor en op dat moment begon mijn lieve knol te steigeren oke ben wat gewent maar begon hem redelijk zat te raken.
Maar na een heel gevecht won ik dus.
De rest van de rit heb ik hem strak aan een lijntje gehouden.
De rest van de dag ging erg lekker wel wat pijn aan mijn rug,kont(je)en benen.
De volgende dag was wat minder moesten 18 stallen van 3x3 uit mesten niet leuk.
Maar we hebben het er het beste van gemaakt.

Zo dat was het wel weer even voor vandaag zie jullie reactie’s te gemoet.

Doeidoei
Dikke kus en knuffel margreet

  • 22 Juli 2008 - 08:02

    MMM:

    Hallo Paardentemster Zo ik ben weer de eerste, maar ik kijk s´ochtends altijd even of ik mail heb.Weer een fantastisch verhaal zeg.Weer totaal anders als al de vorige verhalen.Ik ben heel blij dat je het daar naar je zin hebt en je zoveel ervaring met paarden krijgt en de verzorging van deze dieren. Ik ben heel trots op je en ik hoop dat je op deze farm een hele fijne tijd zult hebben. Dikke knuffel.
    Thea

  • 22 Juli 2008 - 10:11

    Karin:

    Tjonge meid wat maak jij veel leuke, soms minder leuke, dingen mee. Klopt het dat je nu je wat meer je stekkie weet te vinden daar in het verre Australië? Wees maar blij dat niet zo heet is....de zomerse temparaturen daar zijn niet prettig om in te werken, als je het niet gewend bent. Nu heb je de kans om te wennen van totaal andere weersgetijden voordat daar de zomer komt!Wij "genieten" hier van een echt! Hollands zomerweer (lees: herfstweer) ik wacht je volgend verslag af, leuk hoor! Liefs van Karin

  • 22 Juli 2008 - 17:43

    Tineke:

    Was in afwachting van je continuing story en hield de site goed in de gaten. Fijn dat je een leuke nieuwe stek hebt gevonden. Je krijgt heel wat verantwoordelijkheid met het temmen en verzorgen van de paarden. Wens je daar een heel fijne en gezellige tijd. Geniet ervan. Liefs, Tineke

  • 22 Juli 2008 - 18:39

    Manon:

    yeeeeeeeehaaaaaaa, go margreet! Leuk hoor dat allemaal met die paarden, wat een avonturen! Ben blij dat je het weer wat meer naar je zinnetje hebt :). Red je je een beetje met de taal daar? Vast wel. Hier alles goed. Balda (de brulaap cq 'fokmachine' :) heeft weer een jong gekregen(erg leuk). Ik ga binnenkort naar Frankrijk op vakantie, durf het bijna niet te zeggen nu je aan de andere kant van de wereld zit :) lol. Nou tot de volgende keer maar weer, veel plezier!!!
    x manon x

  • 22 Juli 2008 - 20:18

    Inge:

    Ook een berichtje van ons uit het mooie Maastricht. Zijn een paar daagjes bij Nicole aan het logeren.
    Leuke verhalen joh!
    Geniet ervan! Jammer dat het weer zo klote is. Is hier sinds vandaag weer heerlijk, ben benieuwd hoe lang het duurt.
    Nog effe dan gaan wij richting Italië.

    Veel liefs en tot mails!
    Emiel, Inge en Aniek

  • 23 Juli 2008 - 05:37

    Fred En Irka:

    Hoi Margreet,
    Was al bang dat je niet meer zou schrijven. Sprak toevallig gister je moeder en zei haar nog dat je er zo lang over deed. Vertelde ze mij dat je net weer geschreven had. Grrrr. Maar goed, merk dat je het nu wel naar je zin hebt. Gelukkig dat je in ieder geval een adres hebt waar je altijd op terug kan vallen. Lijkt me heel belangrijk. Geweldig wat je allemaal meemaakt en hoe je met de paarden omgaat. Jaja, die hebben zeker een eigen wil, maar jou kennende hebben ze aan jou een verkeerde. Jij weet ook wat je wil. Jammer alleen dat ze een stukje groter en sterker zijn dan jij. Heb jij meer tijd en nodig om ze te overtuigen dat jij de baas bent. Ik ben er van overtuigd dat je ze allemaal de baas bent. Geweldig meissie, ga zo door. Veel plezier en groetjes vanuit een beetje zonnig Almere, Fred en Irka

  • 23 Juli 2008 - 09:24

    Erik (Fokker Zorra):

    HALO Margreet

    Ook wij lezen met veel plezier je verhalen en zien dat je je mannetje (vrouwtje) weet te staan in dat ruwe maar indrukwekkende land. Fijn te lezen dat je naast vervelende dingen/jobs ook zoveel leuke en spannende dingen meemaakt waar je later met genoegen op terug kan kijken. Hart. groeten van ons en ga vooral zo door ! (Erik en Sjoukje ter Meulen)

  • 24 Juli 2008 - 19:44

    Imelda:

    Hai Margreet,
    Ik ben trots op je. Weet maar al te goed hoe groot en indrukwekkend paarden kunnen zijn(Ik lag in een situatie zoals je beschrijft aan het andere kant van het hekje, en met een stijger van zo'n gezellig schepsel met een mooie koprol achterwaards op de grond).
    Heb nooit begrepen hoe men er op blijft zitten als ze niet zo mak zijn als een lammetje.
    gr Imelda

  • 26 Juli 2008 - 08:23

    Diew:

    Hej margreet! Wat een superverhaal! Ik vind het heel gaaf dat jij de meest eigenwijze paarden onder controle weet te krijgen :D (al had ik niet anders verwacht, jij geeft je gewoon niet gewonnen :)). Fijn dat je nu weer op een leuke plek zit. Ik lees al je verhalen met veel plezier.

    Liefs en groetjes Diew

  • 28 Juli 2008 - 19:38

    Ab En Janny:

    Hoi Margreet,
    Leuk om zo van jou wel en wee op de hoogte te blijven.Je hebt in korte tijd al aardig wat afgereisd. En nu ben je bij de polopaarden.Dat het geen pretparkponys zijn dat laten ze wel blijken, maar voor zo`n stoere amazone uit Holland,daar zullen ze toch wel ontzag voor hebben. Maar hier is wel waardering voor het werk wat je doet, een schouderklopje heeft iedereen op zijn tijd nodig en zeker voor werk dat je nooit eerder gedaan hebt.

  • 02 Augustus 2008 - 20:41

    Kees En Marian:

    Hoi Margreet
    Leuk en spannend te lezen wat je allemaal
    meemaakt , geen idee dat
    je zo goed met paarden overweg kon super hoor.
    Geniet ervan en succes

    Kees en Marian de Groot

  • 04 Augustus 2008 - 20:58

    Caroline Bertrand:

    Hallo Margreet,
    Leuk om te lezen over je reis. En gelukkig voor jou is er - tenminste zo lijkt het- voldoende werk met dieren. Een ervaring waar je altijd weer wat aan hebt. Geniet ervan en vooral op de knolletjes blijven zitten he.


  • 06 Augustus 2008 - 06:57

    Charissa:

    Wauw Margreet, wat een verhalen, leuk dat je zoveel met de paarden mag doen!liefs Charissa

  • 10 Augustus 2008 - 13:59

    Piet En Lenie Klappe:

    He Margreet, fantastich wat je allemaal meemaakt.Jammer dat je wat ziekjes bent. Maar ook dar kom je wel weer overheen. We zien weer uit naar de rest van je avontuur

    Groetjes Piet en Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

margreet

Hallo iedereen. Bij deze ook een waar ben jij punt nu van mij. Nu kan iedereen met mij mee lezen wat ik doe en wat ik beleef op mijn avontuur in Australian. Reacties zijn altijd welkom en ook wat jullie mee maken. Groetjes Margreet.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 30160

Voorgaande reizen:

04 Mei 2010 - 06 Juni 2010

een maandje ozzie

31 Mei 2008 - 31 Mei 2009

Mijn eerste reis

29 Maart 2011 - 30 November -0001

Ik blijf nog even in Ozzie

Landen bezocht: